העבודה עוסקת בתפיסת שנים עשר החושים על פי מדע הרוח האנתרופוסופיה. חינוך ולדורף על פי –
משנתו של ד"ר רודולף שטיינר שחקר את התפתחות האדם והאנושות בראי מדע הרוח והטבע,
עוסק בין היתר בחינוך החושים. על פי תפיסתו ישנם שנים עשר חושים לאדם ולא חמישה או שבעה כפי שמקובל היום להניח בספרות המדעית. חושי האדם, אופן קליטתם, עיבודם, השפעותיהם על האדם וכו' הוא תחום מחקרי נרחב עד מאוד וממשיך לעניין חוקרים, הן מבחינה פיזית ביולוגית, הן מבחינה כימית והן מבחינה פסיכולוגית.
תחומים אלו אכן מעניינים ומרתקים אך לעניות דעתי כשמתבוננים בחושים ובתרומתם להתפתחות האדם כפי שהם נתפסים במדע כיום דבר מה אינו שלם. תחושת החוסר המעומעמת היא שהביאה אותי לבדוק מה מספר לנו שטיינר על החושים שלנו. בעבודה אני מנסה להבין את תפיסתו וכיצד החושים, על הגלוי והנסתר שבהם, יכולים לתרום לאלו המבקשים לעסוק בחינוך הילד.
לקריאת העבודה שנים-עשר החושים
דיון
יש ל התחבר למערכת כדי לצפות ולהשתתף בדיון