מכללת דוד ילין
מסלול מחנכי וולדורף
סמינריון בחינוך 1029907-26 , תש"פ.
מרצה: גלעד גולדשמידט
מנחה אישי: איתי פז (ז"ל), גיל קינן
בעבודה זו אנסה לבחון את שאלת פתיחת יום הלימודים עם ילדי כיתה א' בחינוך וולדורף, ולבדוק האם ניתן לעשות זאת דרך פתיחת בוקר בחווה החקלאית.
מכאן, שאלת המחקר: האם וכיצד משפיעה פתיחת בוקר בחווה על ילדי כיתה א'?
פתיחת בוקר בחווה הינה למעשה תפיסה ניסיונית חדשה, אשר מונהגת החל מתחילת שנה זו (תש"פ/2019-2020) בבית ספר וולדורף "תמר" בהוד השרון. על פי תפיסה זו, ילדי כיתות א' נפגשים בכל בוקר (למעט ביום שישי) בחווה חקלאית שממוקמת בקרבת בית הספר, ומתחילים את הבוקר באופן הבא:
- התאספות למגוון עבודות כפיים שונות (עישוב/שתילה/חפירה/חיתוך ירקות).
- התכנסות למעגל ברכה. ארוחת ירקות קלה.
- צעידה אל בית הספר תוך כדי ביצוע תרגילי התעמלות שונים (הליכה על קורה/הליכה לאחור/קפיצות).
- כניסה לכיתה ותחילת שיעור ראשי (ברכות ושירת בוקר, מעגל, עבודת מחברת).
דיון
יש ל התחבר למערכת כדי לצפות ולהשתתף בדיון