המדע הטכנולוגיה השוק החופשי והמדינה הדמוקרטית – ליברלית אפשרו לנו להגיע להישגים חסרי תקדים של ידע, חופש, תוחלת חיים ועושר. כולם הם מן ההישגים הגדולים ביותר של האנושות, ויש להוקירם ולשמרם. אבל אין בכוחם לענות לשלוש השאלות שכל אדם בעל הכרה עצמית ישאל בשלב זה או אחר בחייו: מי אני? למה אני פה? איך ראוי אפוא, שאחיה? אלו הן שאלות שהתשובה להן היא הנחיה ולא תאור, תוכן ולא טכניקה. התוצאה היא שהמאה העשרים ואחת מציידת אותנו בהכי הרבה בחירה אך בהכי מעט משמעות. (הרב יונתן זקס)
מאז כניסת ה"סמרטפון" לעולמנו, אנו עדים למתקפה חסרת תקדים על הנפש והאני של האדם בכלל, הילד והילדות בפרט. לא פעם, אנו מוצאים עצמנו כאנשי חינוך חסרי אונים וללא הבנה אמתית אל מול מה אנו ניצבים.
כאנושות, עברנו לתרבות דיגיטלית, בה הדור המבוגר הינו דור מהגרים, והדור הצעיר הוא הדור "הילידי" המדבר וחי את שפת התרבות ((digital native. מצב זה מערער על סמכותנו כמבוגרים, בעיני הילדים. האם הילד אשר בחר להיוולד בתקופה זו, מביא עמו כלים, הבנה ויכולות לפעול בתוך הסביבה החדשה הזו?
שנת המאה לחינוך ולדורף הינה הזדמנות עבורנו לעצור ולבדוק את עצמנו לאור אתגרי ההווה. לבחון מה עדין רלוונטי ומה כבר לא.
אנו מבקשים להקדיש את מפגש הפורום הארצי הבא, לפתיחת דיון והתלבטות בשאלת האדם בתרבות הדיגיטלית.
המפגש פתוח לכל אנשי החינוך בבתי הספר בנוסף לחברים במעגלי העבודה של הפורום ומקוים כי יהיה בבחינת צעד ראשון בתהליך חקירה ועיסוק בנושא.
המפגש יתקיים ביום שני 25.2.19 בין השעות 15:00 – 19:00 בבית ספר אופק במושב אלישיב
סדר היום:
- 15:00 – התכנסות
- 15:15 – 15:45 פתיחה + אוריתמיה חברתית
- 15:45 – 16:00 בי"ס עליה חיפה – משאבים זה לא רק כסף / מני עמירם
- 16:00 – 16:30 האדם בתרבות הדיגיטלית/ אייל בלוך
- 16:30– 17:45 עבודה במעגלי עבודה (משתתפים במפגש אשר אינם שייכים לקבוצת עבודה יעבדו יחד במעגל/ים נפרד)
- 18:00 – 18:30 התכנסות סגירה ועיבוד המפגש, התבוננות קדימה
החדר עצמך בכוח הדמיון
היה בעל אומץ לאמת
חדד את רגשותיך לאחריות הנפש
(ר. שטיינר, ידע האדם)
דיון
יש ל התחבר למערכת כדי לצפות ולהשתתף בדיון