כיתה א' מבוא שיעורי ציור בכיתה א' מסייעים להכשרת החושים, המזינים את נפש הילד. כאשר צבע נתפס על ידי החושים קיימת בנפש תחושה פנימית שלו. תחושה זו יכולה להוביל אל מעבר לגבולות הנפש הסובייקטיבית לעולם של איכויות אובייקטיביות, מוסריות (שוב, ראה תורת הצבעים של גטה שכולה עוסקת בניסיון להגדיר ולאפיין את הרושם הפנימי שיוצרים הצבעים השונים). בכיתה א' המטרה היא להכיר ולאפיין את 'תנועת הנפש' המתעוררת … [קרא עוד ...]
נקודות מבט ונושאים כלליים מהגן ועד כיתה ח'
גן ילדים אווירה של מעשייה, חלום ותנועה לא מודעת. התנועה בצורה חופשית ולאו דווקא במעגל. ברקע כדאי לספר סיפור, לשיר שיר, כך שהילדים ינועו מתוך האווירה והחיקוי ולא מכך שאומרים להם מה לעשות. עבודה על אלמנטים פשוטים ביותר, שירים קצרים, דקלומים פשוטים, סיפורים ומתוכם תנועה פשוטה של נשימה, מקצבים וחזרה. כיתה א' נקודות מבט ונושאים כלליים: צורות מרחביות ותנועות הזרוע מתפתחות מתוך ובהתאם להתנסות מלאת … [קרא עוד ...]
הצעות תוכן ביסודי
הצורך בעבודת אדמה נראה בתקופתנו מובן מאליו. בתקופה בה הטכנולוגיה מאימת לבודד אותנו זה מזה והטבע סביבנו יש במגע עם האדמה, בעבודת השדה ובגידול של ירקות ופירות איכות של ריפוי. עבודת השדה והגינון יכולים להעניק לילדים (כמו גם למבוגרים) הבנה עמוקה יותר של הטבע, היות והם רוכשים ניסיון באמצעות פעילות ומגע קרוב עם האדמה. היא גם מטפחת בצורה היפה ביותר את כוחות הרצון והעשייה, כוחות שאחר-כך יכולים לבוא לידי … [קרא עוד ...]