- על שאלת השואה בחינוך ובהוראה – גלעד גולדשמידט (2017)
במערכת החינוך הישראלית כמעט ואין נושא מורכב יותר לעיסוק מאשר הוראת השואה. זו מציבה למחנכים אתגרים רגשיים מן הרמה האישית ועד הרמה הלאומית. גלעד גולדשמידט בוחן כיצד ניתן לחשוף את הילדים לשאלות הרוע המוחלט באופן הנכון לגילם - טקסי יום השואה ולימוד השואה בבית הספר היסודי לאור מדע הרוח | שלי נתיב (2010)
בעבודת המחקר עומדים שלושה נושאים מרכזיים:- ניסיון להבין מה מאפיין כל קבוצת גיל בבית הספר היסודי מכיתות א' ועד ח', ומהי המהות של כל גיל
- שאלת הרוע – כיצד הוא בא לידי ביטוי אצל הילדים ומהי ההתייחסות שלהם אליו בגילאים השונים
- דרך חשיפתו והבאתו של נושא השואה, בטקסים ובלימוד מתוך ההבנות לגבי כל גיל
- יום השואה, יום הזכרון וחג העצמאות בחינוך ולדורף
מתוך מכתבים להורים ששלחו מחנכי בית חינוך אלומות, תשס"ט - איפה היו האנתרופוסופים בשואה? אודי לוי (2019)
מוצאה הגרמני של האנתרופוסופיה מעוררת אצל ישראלים רבים את השאלה מה היה חלקם של האנתרופוסופים בשואה. אודי לוי, נצר למשפחה ייקית המתגורר בעשורים האחרונים עם משפחתו בשוויץ, עונה על השאלה כדי ללמד אותנו שהמצב אז היה מורכב, כפי שהוא מורכב גם היום - יום השואה ויום הזכרון | מאגר המשאבים למורי ולדורף
יש לכם קישורים רלוונטיים נוספים? הירשמו לאתר ותוכלו להגיב ולהוסיף.
דיון
יש ל התחבר למערכת כדי לצפות ולהשתתף בדיון