מאת: מוטי עמיר
במסגרת קורס: סמינריון בחינוך (ולדורף מורים בפועל מחזור ב')
המרצים: ד"ר בועז צבר, ד"ר גלעד גולדשמיט
״כל אדם מסוגל ליצור, וכן מסוגל כל ילד ליצור, באשר כושר היצירה וכוח היצירה הפוטנציאליים צפונים בכל אדם״ (הופמן, 1945, עמ' 14)
נושא עבודה זו הינו הוראת המוזיקה בשנים הראשונות בבית ספר ולדורף (כיתות א׳-ג׳). כמורה למוזיקה בבית ספר ולדורף, הנושא מעניין אותי וקרוב מאוד לליבי. החוויה האישית שלי משיטת הלימוד הינה חיובית מאוד, אך בו בעת עולות בי הרבה תהיות לגבי אופן השילוב של חינוך ולדורף במרחב הים תיכוני. בנוסף לכך, העבודה כמורה עוררה בי שאלות, רצון לדעת עוד ולהבין יותר.
שאלת המחקר שתנחה את העבודה היא: מה מאפיין את הוראת המוזיקה בשנים הראשונות (א׳-ג׳) בחינוך ולדורף? על מנת לענות על שאלה זו אתאר את החינוך המוזיקלי תוך התמקדות גוברת והולכת לאורך העבודה, החל מחינוך מוזיקלי כללי וכלה בדוגמאות ספציפיות להוראת מוזיקה בכיתה א׳ בבית ספר ולדורף.
הוראת המוזיקה בשנים הראשונות בבית ספר ולדורף – עבודה סמינריונית- מוטי עמיר
דיון
יש ל התחבר למערכת כדי לצפות ולהשתתף בדיון